Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 2.000 προϊόντα ρίχνουν τιμές – Τι αλλάζει πραγματικά για το καλάθι των νοικοκυριών
Μειώσεις ανακοινώνονται σε χιλιάδες κωδικούς, όμως οι αγοραστές βλέπουν μικρό όφελος. Οι βασικές ανάγκες πιέζουν, οι μισθοί δεν ακολουθούν.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενεργοποιούν κύμα διορθώσεων τιμών, με πάνω από 2.000 κωδικούς να μπαίνουν σε τροχιά μείωσης για να δοθεί ανάσα στα πορτοφόλια.
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι διχασμένες: κάποιοι βλέπουν «ψαλιδίσματα» σε συγκεκριμένα είδη και τα κρίνουν θετικό βήμα, όμως οι περισσότεροι μιλούν για οριακή διαφορά. «Όλα προς τα πάνω πάνε», λέει μια καταναλώτρια, με άλλον να υπολογίζει πως το ίδιο καρότσι κοστίζει 20–30 ευρώ παραπάνω από πέρυσι, παρά τις προσφορές.
Το μεγαλύτερο άγχος παραμένει στα απαραίτητα. «Κάνουμε μειώσεις γιατί δεν φτάνουν τα λεφτά, ειδικά στα βασικά, γάλα, δημητριακά, κρέας, λάδι. Από πού να πιάσεις και πού να αφήσεις; Τα περισσότερα είναι απαραίτητα, όχι υπερβολές», περιγράφει άλλη πελάτισσα, αναδεικνύοντας τα γαλακτοκομικά ως τη νούμερο ένα πληγή για οικογένειες με παιδιά.
Υπάρχουν και μικρά θετικά σήματα. «Υπάρχει μια μικρή έκπτωση σε προϊόντα όπως τα αυγά, αλλά θα μπορούσαν να γίνουν κι άλλες μειώσεις», λέει καταναλωτής, την ώρα που άλλοι επιμένουν πως η ποιότητα πέφτει και οι συσκευασίες μικραίνουν με την τιμή να μένει υψηλά — η γνωστή «συρρίκνωση» που ροκανίζει την αξία του καλαθιού.
Συνολικά, το κοινό υποδέχεται ευνοϊκά την κατεύθυνση, αλλά θεωρεί το μέγεθος ανεπαρκές μπροστά στο πολυετές κύμα ανατιμήσεων. «Οι μειώσεις είναι πολύ μικρότερες από τις πραγματικές ανατιμήσεις, πάνω από 50% σε σχέση με προηγούμενα έτη», επισημαίνει χαρακτηριστικά ένας αγοραστής, αποτυπώνοντας το χάσμα προσδοκίας–αποτελέσματος.
Κυβέρνηση και λιανεμπόριο υπόσχονται επέκταση των μειώσεων σε 2.000 κωδικούς και σταθερότερη τιμολογιακή εικόνα, με τους καταναλωτές να ζητούν μόνιμες τιμές στα βασικά αντί για αποσπασματικές προσφορές. Το στοίχημα είναι απλό αλλά δύσκολο: να μετατραπεί η επικοινωνημένη μείωση σε χειροπιαστή εξοικονόμηση στο ταμείο, χωρίς κρυφές αλλαγές βάρους ή ποιότητας.
Αν αυτό δεν γίνει αισθητό σύντομα, ο ψυχολογικός παράγοντας θα παραμείνει αρνητικός. Οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί έχουν λεπτό περιθώριο λάθους και το καλάθι —όσο κι αν «φθηναίνει» σε πινακίδες— θα κρίνεται καθημερινά από το καθαρό κόστος ανά γεύμα.
Οι πίνακες του υπουργείου Ανάπτυξης με τις μειώσεις των τιμών


Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις