Αρχική » Ελλάδα » Αξιολόγηση μέσω SMS από τους ασθενείς στα νοσοκομεία – Πως θα γίνεται

Αξιολόγηση μέσω SMS από τους ασθενείς στα νοσοκομεία - Πως θα γίνεται

Τη δυνατότητα να αξιολογούμε τα δημόσια νοσοκομεία θα έχουμε από σήμερα 14/7.

Νοσοκομεία

Νέα δυνατότητα αξιολόγησης στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας μας θα υπάρχει από σήμερα.

Συγκεκριμένα, ο ασθενής όταν παίρνει εξιτήριο θα λαμβάνει SMS προκειμένου να κάνει την αξιολόγηση. Θα υπάρχει περιθώριο 7 ημερών.

Οι μόνες κατηγορίες που δεν θα υπάρχει αξιολόγηση θα είναι στα παιδιατρικά και στα ογκολογικά.

Πως θα γίνεται η διαδικασία αξιολόγησης

Οι πολίτες που βγαίνουν από σήμερα από το νοσοκομείο θα λαμβάνουν ένα SMS στο οποίο θα υπάρχει ένας σύνδεσμος. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε μία εφαρμογή-ερωτηματολόγιο, όπου ο πολίτης έχει την ευκαιρία μέσα σε 3 λεπτά να επιλέξει συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούν την ποιότητα της νοσηλείας του στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε.

«Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως τον χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», έχει πει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία, η οποία όπως έχει τονίσει είναι πολύ σημαντική για την αξιολόγηση της νοσηλείας όχι μόνο ανά νοσοκομείο αλλά και ανά κλινική.

Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί στο νοσοκομείο που αξιολογούν.

Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:

1. Προσβασιμότητα

2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας

3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)

4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση

6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο

7. Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης

8. Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας

Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις.

Όπως έχει πει ο Α. Γεωργιάδης, «με αυτό τον τρόπο θα βγάζουμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά θα δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι. Ο ασθενής θα έχει φωνή».

Το υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί ότι η εφαρμογή αυτή που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στην συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς Υγείας.

Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.

Κωνσταντίνος Λουριδάς
Ο Κωνσταντίνος Λουριδάς δραστηριοποιείται στο χώρο των ψηφιακών μέσων τα τελευταία χρόνια, διαχειριζόμενος ενημερωτικές ιστοσελίδες με εκατομμύρια προβολές σελίδας ανά μήνα. Με συνέπεια στο περιεχόμενο και βαθιά γνώση του ψηφιακού τοπίου, έχει αναπτύξει μέσα που συνδυάζουν την έγκυρη με την άμεση ενημέρωση.