Η ΑΑΔΕ ξεσκέπασε γνωστό καλλιτέχνη για φοροδιαφυγή εκατομμυρίων!
Πολυτελές ρολόι αποκάλυψε τον γνωστό καλλιτέχνη, που χρησιμοποιούσε μη κερδοσκοπική εταιρεία για να κρύβει εισοδήματα εκατομμυρίων ευρώ.

Η υπόθεση φοροδιαφυγής που αποκαλύφθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει προκαλέσει σάλο στη μουσική σκηνή. Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών βρέθηκε ένας από τους πιο γνωστούς Έλληνες τράπερ, με εκατομμύρια προβολές στο YouTube και εκατοντάδες χιλιάδες ακροάσεις στο Spotify. Η αποκάλυψη δεν έγινε από κάποια τυχαία καταγγελία, αλλά από ένα «λάθος επίδειξης»: ένα ρολόι πολυτελείας αξίας 116.000 ευρώ που ανήρτησε στα social media, το οποίο δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί με βάση τα δηλωμένα εισοδήματά του.
Οι αλγόριθμοι παρακολούθησης της ΑΑΔΕ, που σαρώνουν δημόσιες αναρτήσεις και εντοπίζουν ασυμφωνίες μεταξύ δηλωμένων στοιχείων και πραγματικής πολυτελούς κατανάλωσης, «χτύπησαν» καμπανάκι. Ακολούθησε εξονυχιστικός έλεγχος, ο οποίος αποκάλυψε ότι ο καλλιτέχνης είχε δημιουργήσει αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία (ΑΜΚΕ) με φιλανθρωπικό προφίλ. Στην ΑΜΚΕ αυτή κατέληγαν όλα τα έσοδα από τα πνευματικά δικαιώματα, τα οποία ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα.
Στην πραγματικότητα, τα χρήματα χρησιμοποιούνταν για προσωπικές δαπάνες, χωρίς να δηλώνονται στην εφορία. Οι δαπάνες περιελάμβαναν πολυτελή ταξίδια, διαμονές σε πεντάστερα ξενοδοχεία, αλλά και υπηρεσίες υψηλού κόστους που δεν είχαν καμία σχέση με φιλανθρωπική δραστηριότητα. Έτσι, η ΑΑΔΕ έφτασε στο συμπέρασμα ότι η ΑΜΚΕ δεν ήταν παρά ένα «όχημα» για συστηματική φοροαποφυγή.
Οι συνέπειες για τον τράπερ είναι βαριές. Ήδη του έχουν επιβληθεί αναδρομικοί φόροι και πρόστιμα που ξεπερνούν τις 500.000 ευρώ, ενώ η υπόθεση παραμένει ανοιχτή, με τις αρχές να εξετάζουν σε βάθος τη δραστηριότητα τόσο της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης όσο και της δισκογραφικής του εταιρείας. Παράλληλα, ο ίδιος καλείται να δικαιολογήσει δαπάνες που δεν συνάδουν με τα δηλωμένα έσοδα, ενώ δεν αποκλείεται να βρεθεί αντιμέτωπος και με ποινικές κυρώσεις.
Το περιστατικό φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της φοροδιαφυγής στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας και των social media, όπου η επίδειξη πλούτου συχνά δεν συμβαδίζει με τις δηλώσεις εισοδήματος. Το πολυτελές ρολόι, που παρουσιάστηκε ως σύμβολο επιτυχίας, κατέληξε να γίνει το στοιχείο-«παγίδα» που άνοιξε τον φάκελο της υπόθεσης και οδήγησε στην αποκάλυψη μιας καλοστημένης απάτης.
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις