Νέα τροπή: Υποθέσεις θανάτου παιδιών στην Πάτρα μπαίνουν ξανά στο μικροσκόπιο

Νέες αποκαλύψεις φέρνουν στο φως κακοποιήσεις παιδιών, υποθέσεις που μπήκαν στο αρχείο και ιατροδικαστικές εκθέσεις που σήκωσαν θύελλα αντιδράσεων.

Νέα τροπή: Υποθέσεις θανάτου παιδιών στην Πάτρα μπαίνουν ξανά στο μικροσκόπιο

Το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. βάζει ξανά στο μικροσκόπιο υποθέσεις που είχαν χαρακτηριστεί «κλειστές» και αφορούν κακοποίηση ανηλίκων, ακόμα και πιθανές δολοφονίες βρεφών. Ο έλεγχος ξεκίνησε μετά τις καταθέσεις γιατρών, ανάμεσά τους ο εντατικολόγος Ανδρέας Ηλιάδης και ο παιδοχειρουργός Βασίλης Αλεξόπουλος, οι οποίοι είχαν χτυπήσει καμπανάκι για σημάδια βίας που «θάφτηκαν» πίσω από ιατροδικαστικές γνωματεύσεις.

Η παρέμβαση έγινε με εντολή του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Νίκου Νικολάου, ο οποίος διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση. Ο λόγος ήταν οι αποκαλύψεις ότι σε τουλάχιστον τέσσερις υποθέσεις κακοποίησης, ιατροδικαστές της Πάτρας φέρονται να μην κατέγραψαν τα πραγματικά στοιχεία, κλείνοντας τις υποθέσεις χωρίς καμία ευθύνη για τους κατηγορούμενους.

Το παιδί 4 ετών και η κρεμάστρα

Η πρώτη υπόθεση που εξετάζεται εκ νέου αφορά ένα αγοράκι μόλις 4 χρόνων. Βρέθηκε με τραύματα στον πρωκτό του, τα οποία –σύμφωνα με τους γιατρούς– παραπέμπουν ξεκάθαρα σε κακοποίηση. Στο «κάδρο» βρέθηκαν συγγενικά του πρόσωπα. Όμως το πόρισμα του ιατροδικαστή κατέληξε ότι το παιδί προκάλεσε μόνο του τα τραύματα με μια κρεμάστρα, αφήνοντας την υπόθεση να κλείσει.

Το αγόρι ΑμΕΑ με τα ύποπτα σημάδια

Μια ακόμη σκοτεινή υπόθεση αφορά ένα παιδί με αναπηρία, που νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο και έφερε σημάδια κακοποίησης. Οι γιατροί κατήγγειλαν αμέσως το περιστατικό, ωστόσο δύο διαφορετικές ιατροδικαστικές εκθέσεις δεν κατέγραψαν κακοποίηση. Έτσι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο, παρότι οι γιατροί επέμεναν ότι υπήρχαν ξεκάθαρα σημάδια.

Ο θάνατος του βρέφους από τα Γιάννενα

Η πιο σοκαριστική υπόθεση είναι αυτή ενός βρέφους 2,5 μηνών που πριν από 11 χρόνια μεταφέρθηκε από τα Ιωάννινα στην Πάτρα σε κρίσιμη κατάσταση. Ο Ανδρέας Ηλιάδης και η ομάδα του διαπίστωσαν πολλαπλά τραύματα, κάταγμα πλευρών και το γνωστό «σύμπτωμα του ταρακουνήματος», σημάδια ξεκάθαρης κακοποίησης.

Το μωρό κατέληξε παρά τις προσπάθειες των γιατρών. Ο φάκελος με όλα τα ιατρικά δεδομένα παραδόθηκε στην Εισαγγελία, οδηγώντας τον πατέρα του βρέφους στο εδώλιο. Ωστόσο, η ιατροδικαστική έκθεση του Ανδρέα Γκότση ανέτρεψε τα πάντα, καθώς υποστήριξε ότι ο θάνατος προήλθε από μηνιγγοεγκεφαλίτιδα. Το αποτέλεσμα ήταν ο κατηγορούμενος να αθωωθεί.

Σήμερα η υπόθεση επανεξετάζεται από τη Γενική Διεύθυνση της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, καθώς πολλά στοιχεία δείχνουν ότι η κακοποίηση ήταν η πραγματική αιτία θανάτου.

Το 13χρονο κορίτσι στην Κέρκυρα

Η τέταρτη υπόθεση αφορά ένα 13χρονο κορίτσι στην Κέρκυρα. Επισήμως είχε καταγραφεί ως αυτοκτονία, ωστόσο η μητέρα του υποστηρίζει ότι το παιδί της κακοποιήθηκε σεξουαλικά. Παρά τις καταγγελίες, ο ιατροδικαστής Ανδρέας Γκότσης δεν εντόπισε στοιχεία κακοποίησης. Το παιδί νοσηλεύτηκε για μήνες στην Πάτρα, γύρισε στην Κέρκυρα και λίγο αργότερα πέθανε.

Η πλευρά του ιατροδικαστή επιμένει ότι το διάστημα που βρισκόταν στην Πάτρα δεν υπήρχαν σημάδια βίας, υπονοώντας ότι η κακοποίηση συνέβη μετά την επιστροφή του. Όμως οι αντιφάσεις και τα ερωτήματα παραμένουν ανοιχτά.

Οι καταθέσεις των γιατρών αλλά και του προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλη Γιαννάκου, έχουν φέρει νέα τροπή στις έρευνες. Η κοινωνία ζητά ξεκάθαρες απαντήσεις για το πώς υποθέσεις τόσο σοβαρές «θάφτηκαν» και ποιοι φέρουν την ευθύνη.

Η έρευνα συνεχίζεται, με στόχο να αποδοθούν ευθύνες και να μη μείνει καμία υπόθεση κακοποίησης ανηλίκου ατιμώρητη.

 

Avatar photo

Ανδρέας Μόσχος

Ο Ανδρέας Μόσχος είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του Postnow.gr και αγαπάει τη δημοσιογραφία γιατί του δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρει τις ειδήσεις με τρόπο απλό και κατανοητό για όλους. Ασχολείται καθημερινά με θέματα που επηρεάζουν τη ζωή μας – από την κοινωνία και την οικονομία μέχρι τις μικρές λεπτομέρειες της καθημερινότητας. Πιστεύει στην αξία της σωστής πληροφόρησης και γράφει με στόχο να είναι πάντα δίπλα στον αναγνώστη, με λόγο καθαρό, άμεσο και ανθρώπινο.