Νέος ΚΟΚ: Με αυτά τα handsfree χάνεις δίπλωμα και τρως πρόστιμο

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ξεκαθαρίζει ποια handsfree επιτρέπονται και ποια απαγορεύονται με αυστηρά πρόστιμα για οδηγούς.

Νέος ΚΟΚ: Με αυτά τα handsfree χάνεις δίπλωμα και τρως πρόστιμο

Η χρήση handsfree στο αυτοκίνητο έχει προκαλέσει μεγάλη σύγχυση στους οδηγούς. Πολλοί θεωρούν ότι όλα τα ακουστικά ή οι συσκευές που απελευθερώνουν τα χέρια είναι νόμιμα, όμως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ορίζει με σαφήνεια τι επιτρέπεται και τι όχι. Η παραβίαση αυτών των κανόνων δεν είναι αμελητέα, αφού επισύρει ακόμη και αφαίρεση διπλώματος μαζί με υψηλά πρόστιμα.

Στόχος των αυστηρών ρυθμίσεων είναι να περιοριστεί η απόσπαση προσοχής του οδηγού, καθώς τα ατυχήματα που σχετίζονται με χρήση κινητού έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Τι επιτρέπεται

Ο νέος ΚΟΚ δίνει το «πράσινο φως» σε συγκεκριμένες πρακτικές:

  • Επιτρέπεται η χρήση ασύρματων bluetooth handsfree, εφόσον δεν απαιτείται χειροκίνητη επαφή με το κινητό. Ο οδηγός μιλάει και ακούει χωρίς καλώδια, χωρίς να κρατά τη συσκευή.

  • Επιτρέπεται η ανοιχτή ακρόαση, δηλαδή η χρήση του τηλεφώνου με ανοιχτό ηχείο, αρκεί να είναι τοποθετημένο σε ειδική βάση και να μη χρειάζεται ο οδηγός να το κρατάει.

  • Επιτρέπεται η χρήση του κινητού ως GPS πλοηγού, εφόσον είναι σταθερά τοποθετημένο σε βάση στο ταμπλό.

Τι απαγορεύεται αυστηρά

Οι απαγορεύσεις είναι σαφείς και αυστηρές:

  • Απαγορεύονται τα ενσύρματα ακουστικά με καλώδιο που συνδέονται στο κινητό κατά την οδήγηση.

  • Απαγορεύεται η χρήση smartwatch ή άλλων “έξυπνων ρολογιών” για κλήσεις, μηνύματα ή άλλες λειτουργίες.

  • Απαγορεύεται η χρήση του κινητού για πληκτρολόγηση, αποστολή μηνυμάτων, βίντεο ή social media ενώ το όχημα κινείται.

  • Δεν επιτρέπεται η χρήση του κινητού ούτε σε στάση στο φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα, εκτός αν η συσκευή χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως πλοηγός και είναι στερεωμένη στη βάση της.

Το κόστος της παράβασης

Η παραβίαση των κανόνων για handsfree δεν θεωρείται μικρό παράπτωμα. Τα πρόστιμα είναι υψηλά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις προβλέπεται και αφαίρεση διπλώματος, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον οδηγό.

Με λίγα λόγια, το μήνυμα του ΚΟΚ είναι ξεκάθαρο: μόνο συσκευές που δεν απαιτούν καμία χειροκίνητη ενέργεια και είναι σταθερά τοποθετημένες στο όχημα επιτρέπονται. Όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται επικίνδυνα και οδηγούν σε βαριές ποινές.

Avatar photo

Ανδρέας Μόσχος

Ο Ανδρέας Μόσχος είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του Postnow.gr και αγαπάει τη δημοσιογραφία γιατί του δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρει τις ειδήσεις με τρόπο απλό και κατανοητό για όλους. Ασχολείται καθημερινά με θέματα που επηρεάζουν τη ζωή μας – από την κοινωνία και την οικονομία μέχρι τις μικρές λεπτομέρειες της καθημερινότητας. Πιστεύει στην αξία της σωστής πληροφόρησης και γράφει με στόχο να είναι πάντα δίπλα στον αναγνώστη, με λόγο καθαρό, άμεσο και ανθρώπινο.