Αυτή είναι η πιο αξιόπιστη μάρκα αυτοκινήτων: Δεν χαλάει με… τίποτα
Τι έδειξε μεγάλη έρευνα στην Ευρώπη
Πρόσφατες αναλύσεις για τους ελέγχους οχημάτων προκαλούν συζητήσεις στην Ευρώπη, μετά από μια εκτενή έκθεση που έδειξε ότι ορισμένα μοντέλα συνεχίζουν να παρουσιάζουν πάνω από τον μέσο όρο αξιοπιστία, ενώ άλλα συσσωρεύουν βλάβες που ανησυχούν ειδικούς και οργανισμούς οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με το Notícias ao Minuto, η μελέτη, που συντονίστηκε από τον Γερμανικό Σύνδεσμο Τεχνικών Ελέγχων (TÜV), αξιολόγησε περίπου 9,5 εκατομμύρια ελέγχους μεταξύ Ιουλίου 2024 και Ιουνίου φέτος και ανέδειξε ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο ως το πιο αξιόπιστο: τη Mazda 2.
Ο πρωταθλητής της αξιοπιστίας
Όπως αναφέρει η δημοσίευση, μεταξύ των αυτοκινήτων ηλικίας δύο έως τριών ετών, μόνο το 2,9% των Mazda 2 παρουσίασαν βλάβες που θεωρούνται σημαντικές.
Ο διευθυντής του TÜV εξήγησε ότι αυτό το ιαπωνικό μοντέλο όχι μόνο διατηρεί υψηλή απόδοση στα πρώτα χρόνια, αλλά συνεχίζει να εμφανίζει σταθερή λειτουργικότητα με την πάροδο του χρόνου — ένα σπάνιο φαινόμενο σε μια αγορά όπου οι ελαττωματικότητες αυξάνονται με την ηλικία των οχημάτων. Το αποτέλεσμα αυτό το καθιστά σοβαρό υποψήφιο για τον τίτλο του «αυτοκινήτου για μια ζωή», σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα των γερμανικών ελέγχων.
Η ηλικία μετράει περισσότερο από τη μάρκα
Η μελέτη δείχνει επίσης ότι η ηλικία του οχήματος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στον έλεγχο. Περίπου ένα στα δέκα αυτοκίνητα ηλικίας πέντε ετών αποτυγχάνουν, ποσοστό που αυξάνεται σε σχεδόν ένα στα τρία για οχήματα άνω των δεκαπέντε ετών.
Σύμφωνα με το Notícias ao Minuto, οι επιθεωρητές εντόπισαν διαρροές στις γραμμές φρένων, ανωμαλίες στο τιμόνι, βλάβες στην ανάρτηση και προβλήματα στο σύστημα φωτισμού ως τις πιο συχνές αιτίες αποτυχίας.
Το TÜV προειδοποιεί ότι συνολικά περίπου 12.000 οχήματα αξιολογήθηκαν ως μη ασφαλή για οδήγηση, με την πλειονότητα να είναι ήδη πάνω από δέκα ετών.
Τα μοντέλα με τις περισσότερες βλάβες
Αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα αποτελέσματα ήταν επίσης αποκαλυπτικά. Το Tesla Model Y κατέγραψε ποσοστό βλαβών 17,3% στα μοντέλα ηλικίας δύο έως τριών ετών, κατατάσσοντάς το στο κάτω άκρο της κλίμακας.
Οι πιο συχνές βλάβες αφορούσαν τα φρένα, την ανάρτηση και τον φωτισμό. Το TÜV τονίζει ότι το μεγάλο βάρος των μπαταριών και η περιορισμένη χρήση των φρένων λόγω της ανάκτησης ενέργειας ενδέχεται να εξηγούν ορισμένα από τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
Αντίθετα, μοντέλα όπως τα Mini Cooper SE και Audi Q4 e-tron παρουσίασαν πολύ χαμηλότερα ποσοστά βλαβών, πλησιάζοντας τις προσδοκίες του premium τμήματος.
Προστασία από εκπλήξεις στον έλεγχο
Για τους πορτογάλους οδηγούς, τα δεδομένα λειτουργούν ως προειδοποίηση. Ο Automobile Club de Portugal (ACP) υπενθυμίζει ότι πολλές από τις βλάβες θα μπορούσαν να αποφευχθούν με προληπτική συντήρηση, από την αντικατάσταση λαμπτήρων και υαλοκαθαριστήρων έως τον έλεγχο τιμονιού, ανάρτησης, ελαστικών και φρένων.
Το Notícias ao Minuto υπενθυμίζει επίσης ότι προβλήματα τόσο απλά όσο ένα βρώμικο όχημα, μια δυσανάγνωστη πινακίδα ή ελλιπής τεκμηρίωση μπορούν να οδηγήσουν σε άμεση απόρριψη.
Επιπλέον, υπάρχουν επαναλαμβανόμενες βλάβες που συχνά περνούν απαρατήρητες από τους ιδιοκτήτες πριν τον έλεγχο, όπως μικρές παραμορφώσεις, διαρροές λαδιού, ανωμαλίες στα καυσαέρια και δυσλειτουργίες ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Ένα πορτρέτο ενδιαφέρον και για την Πορτογαλία
Παρόλο που η έκθεση αφορά τη Γερμανία, θεωρείται βαρόμετρο για τις ευρωπαϊκές τάσεις. Η απόδοση των μοντέλων που αναλύθηκαν, ειδικά εκείνων με μεγαλύτερη παρουσία στην Πορτογαλία, μπορεί να προδιαγράψει παρόμοιες συμπεριφορές στους εθνικούς ελέγχους, καθώς τα τεχνικά κριτήρια είναι συγκρίσιμα.
Η αξιοπιστία παραμένει καθοριστικός παράγοντας για όσους εξετάζουν την αγορά ενός ανθεκτικού οχήματος. Τα πιο πρόσφατα δεδομένα δείχνουν ότι η Mazda 2 ξεχωρίζει ως ασφαλής επιλογή για τους ελέγχους, ενώ αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της φθοράς ορισμένων εξαρτημάτων.
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις