Άλλαξαν συνήθειες οι τουρίστες – Η κίνηση που μείωσε πολύ τον τζίρο στην εστίαση
Διαφορετικά αντιμετώπισαν φέτος τις διακοπές του οι τουρίστες στη χώρα μας, ενώ συνολικά ο τζίρος στην εστίαση μειώθηκε.

Το γνωρίζετε το homing; Αυτή είναι η ονομασία του φαινομένου που παρατηρήθηκε φέτος στους τουριστικούς προορισμούς.
Συγκεκριμένα, στο homing οι τουρίστες παίρνουν προϊόντα από σούπερ μάρκετ και προετοιμάζουν το φαγητό στο σπίτι, αντί να πάνε στην εστίαση.
Σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, αυτό έγινε φέτος και οδήγησε την εστίαση σε μειωμένους τζίρους. Ο τουρίστας πήγε διακοπές, αλλά δεν άφησε λεφτά στην εστίαση.
Η γνώμη του… ειδικού για την πτώση της εστίασης
Ο Γιάννης Δαβερώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, είναι ξεκάθαρος: «Το κέντρο της Αθήνας και νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα παρουσιάζουν ακόμα κινητικότητα. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώσαμε φέτος είναι ότι μία σημαντική μερίδα τουριστών αγόραζε προϊόντα από το σούπερ μάρκετ και τα κατανάλωνε στο σπίτι».
«Θα πρέπει από την πλευρά μας να εξετάσουμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε. Διότι η κυβέρνηση θα πρέπει να περιορίσει τον ΦΠΑ στην εστίαση, όπως ήδη έχουμε ζητήσει με αίτημά μας προς τον πρωθυπουργό, αλλά κι εμείς οφείλουμε να αναρωτηθούμε εάν προσφέρουμε σωστές υπηρεσίες, μήπως οι τιμές μας και η ποιότητα των προϊόντων μας δεν είναι καλές, μήπως κάνουμε κάτι λάθος; Αντιλαμβάνομαι ότι ο κόσμος επισκέπτεται τα μαγαζιά μας, αλλά θα πρέπει να διατηρήσουμε τις τιμές μας σε λογικά επίπεδα. Διότι εάν το φαινόμενο της κατανάλωσης στο σπίτι ενταθεί, οι επιπτώσεις θα είναι σοβαρές».
Ο κύριος Δαβερώνης αναφέρει ότι συνολικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ο τζίρος της εστίασης είναι μειωμένος, τουλάχιστον έως και το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, για το οποίο ο ίδιος έχει εικόνα. «Οι ξένοι επισκέπτες δεν αφήνουν πλέον τα χρήματα που θα περιμέναμε. Από την άλλη πλευρά, οι Έλληνες πελάτες έχουν περιορίσει τις εξόδους τους. Έτσι, από εκεί που επισκέπτονταν δύο φορές την εβδομάδα μία ταβέρνα ή εστιατόριο, έχουν περιορίσει τις επισκέψεις τους σε μία φορά την εβδομάδα, με εξαίρεση την περίοδο των διακοπών, που οι επισκέψεις είναι συχνότερες», ανέφερε.
Και πρόσθεσε: «Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες μείωσαν τις επισκέψεις τους, όταν έρχονται σε ένα εστιατόριο συνεχίζουν να καταναλώνουν, παραμένοντας καλοί πελάτες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Για παράδειγμα, στο εστιατόριο που διατηρώ στη Ραφήνα διαπιστώνω ότι οι Έλληνες πελάτες όταν θα βγουν από το σπίτι τους για να επισκεφθούν την εστίαση, θα καταναλώσουν ικανοποιητικά. Οι ξένοι, αντιθέτως, περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, έχοντας φέρει ταυτόχρονα την τάση επιστροφής στο σπίτι».
Παράλληλα, επισημαίνει ότι ήδη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατόρων έχει στείλει επιστολή στο γραφείο του πρωθυπουργού, ζητώντας την πραγματοποίηση εξαγγελίας από το βήμα της ΔΕΘ, με αντικείμενο της μείωσης του ΦΠΑ στον καφέ και τα αναψυκτικά για καθήμενους πελάτες, από το 24% στο 13%. «Ταυτόχρονα, έχουμε καταστήματα δύο ταχυτήτων, καθώς όταν ο καφές έχει τη μορφή του take away, ο ΦΠΑ είναι 13%. Επομένως, αυτό που ζητάμε είναι να εφαρμοστεί ενιαίος συντελεστής τόσο για τα καταστήματα εστίασης με τραπεζοκαθίσματα, όσο και για τα καταστήματα take away».
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις