Χιλιάδες καταγγελίες σε «Αppodixi» και ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο

Πάρα πολύς κόσμος φαίνεται πως κάνει καταγγελίες σε «Αppodixi» και ΑΑΔΕ προκειμένου να χτυπηθούν φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο.

Χιλιάδες καταγγελίες σε «Αppodixi» και ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο

Την κατάσταση στα χέρια τους φαίνεται πως παίρνουν οι πολίτες ώστε να νικηθούν η φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο.

Η απόφαση της κυβέρνησης να δώσει τη δυνατότητα καταγγελιών στους πολίτες να λειτουργήσουν ως… ελεγκτές φαίνεται πως βρίσκει ανταπόκριση.

Ήδη έχουν σημειωθεί εκατοντάδες χιλιάδες καταγγελίες μέσω των εφαρμογών που έχουν βγει στον αέρα. Να σημειωθεί πως μια καταγγελία μπορεί να γίνει είτε ανώνυμα είτε επώνυμα.

Χιλιάδες καταγγελίες σε Appodixi και πλατφόρμα ΑΑΔΕ

Από τότε που ξεκίνησε η εφαρμογή Appodixi, τον Σεπτέμβριο του 2022 ως και σήμερα έχουν γίνει 208.534 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 112.855 επώνυμες και οι 95.679 ανώνυμες.

Εκεί ανεβαίνουν αποδείξεις που δεν διαβιβάστηκαν ή παρουσίαζαν αποκλίσεις. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες καταγγελίες γίνονται επώνυμα, αφού υπάρχει αμοιβή μέχρι 3.000 ευρώ.

Στο άλλο εργαλείο, την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 58.907 καταγγελίες, από τις οποίες:

  • 51.252 αφορούν φορολογικές παραβάσεις
  • 753 τελωνειακά αδικήματα, κυρίως υποθέσεις λαθρεμπορίου
  • 6.902 περιστατικά διαφθοράς

Πως εξετάζει τις καταγγελίες η ΑΑΔΕ

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συστάθηκε τριμελής επιτροπή στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Φορολογουμένων (Κ.Ε.ΜΕ.Φ.).

Ο λόγος είναι η αξιολόγηση και η προτεραιοποίηση των πληροφοριακών δελτίων, ώστε οι σοβαρότερες υποθέσεις να οδηγούνται άμεσα σε έλεγχο.

Κάθε καταγγελία που φτάνει περνάει από ένα σύστημα ελέγχου και όποιο συγκεντρώνει εκεί υψηλό σκορ, έχει προτεραιότητα ώστε να γίνει ο έλεγχος.

Οι αναφορές που φτάνουν στην ΑΑΔΕ διοχετεύονται μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες και κατηγοριοποιούνται ως εξής:

0: Υπόθεση χωρίς ενδιαφέρον – τίθεται στο αρχείο.

1: Πληροφορία μικρού ενδιαφέροντος.

2: Σημαντική πληροφορία που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση.

3: Πολύ ενδιαφέρουσα και κρίσιμη πληροφορία – διαβιβάζεται άμεσα για έλεγχο.

4: Εξαιρετικής σημασίας πληροφορία που απαιτεί άμεση και ταχεία παρέμβαση.

Avatar photo

Κωνσταντίνος Λουριδάς

Ο Κωνσταντίνος Λουριδάς δραστηριοποιείται στο χώρο των ψηφιακών μέσων τα τελευταία χρόνια, διαχειριζόμενος ενημερωτικές ιστοσελίδες με εκατομμύρια προβολές σελίδας ανά μήνα. Με συνέπεια στο περιεχόμενο και βαθιά γνώση του ψηφιακού τοπίου, έχει αναπτύξει μέσα που συνδυάζουν την έγκυρη με την άμεση ενημέρωση.