Κοινωνικός Τουρισμός 2025: Νέα διανομή δελτίων από τον ΟΠΕΚΑ – Δείτε αν δικαιούστε

Από τις 4 Σεπτεμβρίου ξεκινά η αναδιανομή των αδιάθετων δελτίων κοινωνικού, ιαματικού τουρισμού, εκδρομών και θεάτρου, με σειρά προτεραιότητας στα ΚΕΠ. Όλες οι οδηγίες και τα βήματα που πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι.

Κοινωνικός Τουρισμός 2025: Νέα διανομή δελτίων από τον ΟΠΕΚΑ – Δείτε αν δικαιούστε

Το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, σε συνεργασία με τον ΟΠΕΚΑ, ανακοίνωσε ότι από την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 στις 12:00 το μεσημέρι ξεκινά η διαδικασία αναδιανομής των αδιάθετων δελτίων.

Η διάθεση θα πραγματοποιείται με αυστηρή σειρά προτεραιότητας στα ΚΕΠ και θα διαρκέσει μέχρι την πλήρη εξάντληση των διαθέσιμων δελτίων, όπως διευκρινίζει η ΕΡΤ.

Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής

Στην αναδιανομή μπορούν να συμμετάσχουν δύο βασικές κατηγορίες πολιτών:

  • Όσοι είχαν κληρωθεί αλλά δεν πρόλαβαν να παραλάβουν τα δελτία τους μέχρι τις 30 Αυγούστου 2025.
  • Όσοι υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής αλλά δεν κληρώθηκαν αρχικά.

Η σειρά προτίμησης που είχαν δηλώσει στην αίτηση συμμετοχής παίζει καθοριστικό ρόλο. Ενδεικτικά:

  • Αν κάποιος είχε δηλώσει πρώτο το πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού, αλλά κληρώθηκε στον Εκδρομικό Τουρισμό και δεν εκτύπωσε το δελτίο έως 30/8, τώρα μπορεί να διεκδικήσει θέση στο Κοινωνικό Τουρισμό.
  • Αν είχε δηλώσει πρώτο τον Ιαματικό Τουρισμό και δεν κληρώθηκε ή δεν εκτύπωσε το δελτίο του, έχει δικαίωμα μόνο στο πρόγραμμα του Ιαματικού Τουρισμού.
  • Όσοι επέλεξαν ως πρώτη επιλογή τον Εκδρομικό Τουρισμό και κληρώθηκαν εκεί, παραμένουν αποκλειστικά σε αυτό το πρόγραμμα, ανεξάρτητα αν εκτύπωσαν ή όχι το δελτίο τους.

Για τα εισιτήρια θεάτρου, δεν ισχύει περιορισμός στη σειρά προτίμησης. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ακόμη και όσοι είχαν κληρωθεί αλλά δεν παρέλαβαν το δελτίο τους μέχρι 30 Αυγούστου, μπορούν να συμμετάσχουν κανονικά.

Διαδικασία παραλαβής για τα δελτία κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού

Για να παραλάβουν οι δικαιούχοι τα δελτία, θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα:

  1. Κράτηση καταλύματος: Επιλογή δωματίου από τον επίσημο κατάλογο συμβεβλημένων τουριστικών καταλυμάτων στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ και λήψη επιβεβαίωσης κράτησης (voucher).
  2. Καταχώρηση στοιχείων: Από τις 4/9/2025 στις 12:00 και μετά, καταχώρηση της κράτησης στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΟΠΕΚΑ.
  3. Επίσκεψη στο ΚΕΠ: Οι δικαιούχοι προσέρχονται στο ΚΕΠ την ίδια ημέρα (τουλάχιστον 30 λεπτά μετά την καταχώρηση) για να παραλάβουν το δελτίο τους. Αν δεν το κάνουν, το δελτίο χάνεται και επιστρέφει στο σύστημα.

Τα δελτία εκδίδονται αποκλειστικά με τα στοιχεία του καταλύματος που έχει δηλωθεί στην εφαρμογή. Δελτία χωρίς προεκτυπωμένα στοιχεία θεωρούνται άκυρα.

Όροι χρήσης και περιορισμοί

Τα δελτία είναι απολύτως προσωπικά και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλα άτομα, ακόμη κι αν πρόκειται για μέλη της οικογένειας του δικαιούχου.
Η ισχύς τους περιορίζεται αποκλειστικά στο κατάλυμα που αναγράφεται επάνω τους.

Τι ισχύει για τα εισιτήρια θεάτρου

Σε αντίθεση με τα προγράμματα τουρισμού, στα εισιτήρια θεάτρου δεν παίζει ρόλο η σειρά προτίμησης στην αίτηση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι όσοι είχαν δηλώσει συμμετοχή –είτε κληρώθηκαν είτε όχι– μπορούν να συμμετάσχουν στην αναδιανομή, εφόσον δεν είχαν παραλάβει το δελτίο τους έως 30 Αυγούστου.

Χρήσιμες πληροφορίες για τους συμμετέχοντες

Οι κατάλογοι με όλα τα συμβεβλημένα τουριστικά καταλύματα και τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα προγράμματα της Αγροτικής Εστίας βρίσκονται διαθέσιμοι στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ (opeka.gr).
Εκεί οι δικαιούχοι μπορούν να βρουν επίσης οδηγίες για τη διαδικασία, καθώς και όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την παραλαβή και αξιοποίηση των δελτίων.

 

Avatar photo

Ανδρέας Μόσχος

Ο Ανδρέας Μόσχος είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του Postnow.gr και αγαπάει τη δημοσιογραφία γιατί του δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρει τις ειδήσεις με τρόπο απλό και κατανοητό για όλους. Ασχολείται καθημερινά με θέματα που επηρεάζουν τη ζωή μας – από την κοινωνία και την οικονομία μέχρι τις μικρές λεπτομέρειες της καθημερινότητας. Πιστεύει στην αξία της σωστής πληροφόρησης και γράφει με στόχο να είναι πάντα δίπλα στον αναγνώστη, με λόγο καθαρό, άμεσο και ανθρώπινο.