Οικονομική ασφυξία για τα νοικοκυριά: Δύο στους τρεις δεν τα βγάζουν πέρα τον μήνα
Η έρευνα της MRB για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών δείχνει βαθιά δυσπιστία απέναντι στα μέτρα της ΔΕΘ και δραματική μείωση εισοδημάτων.

Η έρευνα που διεξήχθη από τη MRB αποκαλύπτει ότι η πλειονότητα των πολιτών στην Αττική κρίνει αρνητικά τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ 2025. Συγκεκριμένα, το 59,8% θεωρεί ότι τα μέτρα δεν απαντούν στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, ενώ μόλις το 28,7% τα αξιολογεί θετικά. Μόνο 12% των ερωτηθέντων εκτιμά πως τα μέτρα αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητας σε «πολύ μεγάλο» ή «αρκετό» βαθμό.
Η οικονομική πίεση στα νοικοκυριά
Δραματικά είναι τα στοιχεία για τα νοικοκυριά: δύο στους τρεις πολίτες δηλώνουν ότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί για να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρου του μήνα. Το 66% μπορεί να αντεπεξέλθει μέχρι την τρίτη εβδομάδα, ενώ το 32,2% καλύπτει μόνο τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες. Μόλις το 23,9% καταφέρνει να ανταποκριθεί πλήρως στα έξοδα του μήνα και μόλις το 7,7% διαθέτει περιθώριο για αποταμίευση.
Περικοπές σε βασικές ανάγκες και διασκέδαση
Για να αντεπεξέλθουν, οι πολίτες περιορίζουν κυρίως τις δαπάνες για ψυχαγωγία και διασκέδαση, αλλά περικόπτουν πλέον και σε βασικές ανάγκες όπως τρόφιμα, ενέργεια και καύσιμα. Σημαντικό πλήγμα έχουν δεχθεί και οι διακοπές, καθώς το 45% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι μειώθηκαν τόσο η διάρκεια όσο και η ποιότητά τους.
Ασφυξία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Η έρευνα αναδεικνύει επίσης την αδυναμία στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το 73,1% των πολιτών θεωρεί ότι τα μέτρα της ΔΕΘ δεν παρέχουν ουσιαστική ενίσχυση στις ΜμΕ. Οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι πλήττονται κυρίως από:
- Τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών (55,9%)
- Το υψηλό λειτουργικό κόστος (45,9%)
- Τις οφειλές σε τράπεζες και Δημόσιο (43,1%)
- Την έλλειψη ρευστότητας (38,5%)
Η ανάγκη για ουσιαστικές παρεμβάσεις
Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, τόνισε ότι «τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν τα βήματα που πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα». Υπογράμμισε ότι απαιτούνται μειώσεις τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες και ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών, καθώς οι στοχευμένες μειώσεις φόρων δεν επαρκούν. Παράλληλα, η έρευνα καταγράφει ότι η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα συγκεντρώνει καθολική αποδοχή (72,9%), αποδεικνύοντας πως οι πολίτες δίνουν απόλυτη προτεραιότητα στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις