Τεράστια αλλαγή στα σούπερ μάρκετ – Τι καταργήθηκε
Από την 1η Νοεμβρίου παύει οριστικά η λειτουργία του Καλαθιού του Νοικοκυριού, ενώ προωθούνται νέες μόνιμες ρυθμίσεις στην αγορά.
 
        Μετά από τρεις ολόκληρους χρόνους, το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού που εφαρμόστηκε εν μέσω της ακρίβειας και της πληθωριστικής κρίσης, λήγει οριστικά από την 1η Νοεμβρίου 2025.
Το μέτρο, που θεσπίστηκε για να συγκρατήσει τις τιμές στα βασικά αγαθά και να στηρίξει τα ευάλωτα νοικοκυριά, παύει πλέον να ισχύει, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής προσωρινών παρεμβάσεων.			
Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίας και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8, η απόσυρση του Καλαθιού σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα:
«Όταν έχουμε κάποια από τα μέτρα να αποσύρονται, στην πραγματικότητα πλησιάζουμε σε μία κανονικότητα, δηλαδή γυρίζουμε πάλι από εκεί που ξεκινήσαμε», τόνισε χαρακτηριστικά.		 			
Ο ίδιος εξήγησε πως το μέτρο είχε έκτακτο χαρακτήρα, θεσπισμένο σε συνθήκες έντονου πληθωρισμού, και πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται, με την Ελλάδα να εμφανίζει χαμηλότερους δείκτες πληθωρισμού σε σχέση με πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Παράλληλα, έχει τεθεί σε εφαρμογή η πρωτοβουλία μείωσης τιμών σε περίπου 2.000 κωδικούς προϊόντων, μετά από συμφωνία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.		 			           	
Απαντώντας στο ερώτημα αν το Καλάθι του Νοικοκυριού πέτυχε τον στόχο του, ο κ. Αναγνωστόπουλος επισήμανε πως δεν μπορούσε να επαναφέρει τις τιμές του 2021, αλλά συνέβαλε σημαντικά στον περιορισμό των αυξήσεων:
«Οι αυξήσεις που θα είχαμε θα ήταν πολύ μεγαλύτερες αν δεν υπήρχαν αυτά τα μέτρα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας πως το Καλάθι βοήθησε κυρίως τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά.		 			 						
			
Όπως σημείωσε, η κυβέρνηση πλέον προχωρά σε διαρθρωτικές αλλαγές, οι οποίες θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα.
Ανάμεσα σε αυτές, ξεχωρίζει ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, που βάζει τέλος στις παραπλανητικές εκπτώσεις που οδηγούσαν σε κρυφές αυξήσεις τιμών:
«Σε σχέση με το 2019, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά μέσο όρο είναι φθηνότερα… Το ίδιο και στα απορρυπαντικά και στα καθαριστικά», ανέφερε, τονίζοντας πως τα νέα μέτρα είναι σχεδιασμένα να παραμείνουν μόνιμα.		 			 									
			
		 
            
          
Σχετικά με την πορεία των τιμών, ο Γενικός Γραμματέας επεσήμανε πως το πρόβλημα της ακρίβειας είναι παγκόσμιο, επηρεασμένο από την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την κλιματική αλλαγή.
Οι παράγοντες αυτοί, όπως είπε, οδήγησαν σε αυξημένο κόστος παραγωγής και μειωμένη αγροτική παραγωγή, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλότερες τιμές στα τρόφιμα.		 			 									
 
 
		  			
			
		 
            
          
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Νέο ΙΝΚΑ, Παναγιώτης Γεωργιάδης, δήλωσε πως το Καλάθι του Νοικοκυριού είχε θετική συμβολή στη συγκράτηση των τιμών, αλλά δεν μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της ακρίβειας συνολικά:
«Η πλήρης απαξίωση ότι δεν αντιμετώπισε το πρόβλημα της ακρίβειας, εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο. Από την άλλη, και η υπερβολική αποδοχή ότι πήραμε αυτό το μέτρο και το αντιμετωπίσαμε, ούτε αυτό είναι σωστό», είπε χαρακτηριστικά.		 			 									
			
		 
            
          
Ο ίδιος πρόσθεσε πως η νέα πρωτοβουλία με τις μειώσεις σε 2.000 προϊόντα είναι θετική αλλά προσωρινή, καθώς λήγει στο τέλος του έτους:
«Μετά θα πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα ή να δούμε πώς θα αυξηθεί το εισόδημα ή θα μειωθεί η φορολογία», υπογράμμισε.		 			 									
			
		 
            
          
Ο κ. Γεωργιάδης έκλεισε επισημαίνοντας πως, παρότι η Ελλάδα έχει πλέον εξισορροπημένες τιμές σε σχέση με άλλες χώρες, το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων περιορίζει σημαντικά την αγοραστική δύναμη:
«Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι έχουμε πολύ χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα… Εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα», είπε χαρακτηριστικά.		 			 									
			
		 
            
          
Με το Καλάθι του Νοικοκυριού να αποτελεί παρελθόν, η κυβέρνηση στρέφεται τώρα στη μόνιμη διαφάνεια των τιμών και στη θωράκιση των καταναλωτών απέναντι σε στρεβλώσεις της αγοράς, με στόχο μια πιο σταθερή και δίκαιη αγορά για όλους.
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις
 
   
             
       
   
     
     
     
     
     
    