Θερινές εκπτώσεις 2025: Οι Έλληνες ξόδεψαν σε διακοπές και άφησαν άδειες τις βιτρίνες
Οι θερινές εκπτώσεις του 2025 άφησαν πίσω τους απογοητευμένους εμπόρους, καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στις καλοκαιρινές διακοπές αντί στις αγορές, δημιουργώντας αρνητικό απολογισμό στην αγορά.

Οι έμποροι περίμεναν ότι η περίοδος των θερινών εκπτώσεων θα έδινε μια σημαντική ανάσα στα καταστήματά τους. Ωστόσο, οι προσδοκίες αυτές διαψεύστηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου της ΕΣΕΕ, το 59% των εμπόρων δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν χειρότερες σε σχέση με την περσινή χρονιά, το 31% τις χαρακτήρισε ίδιες, ενώ μόλις το 10% είδε βελτίωση.
Οι καταναλωτές προτίμησαν την εμπειρία των διακοπών
Η εικόνα στις αγορές ήταν σαφώς πιο υποτονική, καθώς οι καταναλωτές έκαναν σαφή την επιλογή τους: «Προτιμήσαμε να δώσουμε τα χρήματα στις διακοπές» δήλωσαν χαρακτηριστικά στην κάμερα του ΟΡΕΝ. Οι περισσότεροι επέλεξαν να διαθέσουν το διαθέσιμο εισόδημά τους σε ταξίδια, διαμονή και καλοκαιρινές εμπειρίες, αφήνοντας τις τσάντες των καταστημάτων άδειες.
Η δυσπιστία απέναντι στις εκπτώσεις
Πέρα από το βάρος των διακοπών, αρκετοί καταναλωτές εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για τον τρόπο που λειτουργούν οι εκπτώσεις στην αγορά. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν: «Ανεβάζουν τις τιμές λίγο πριν τις εκπτώσεις και μετά τις φέρνουν υποτίθεται λίγο πιο χαμηλά». Αυτό δείχνει ότι υπάρχει ένα κλίμα δυσπιστίας προς τις πραγματικές μειώσεις τιμών, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση για αγορές.
Σημαντική πτώση στον τζίρο των επιχειρήσεων
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών κατέγραψε πτώση στις επτά από τις δέκα επιχειρήσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παρά τις γενναίες εκπτώσεις που έκαναν οι περισσότεροι έμποροι – ακόμη και σε όλο το εμπόρευμα των καταστημάτων τους – η κατανάλωση δεν αναζωπυρώθηκε. Οι έμποροι περίμεναν ότι με εκπτώσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα θα προσελκύσουν καταναλωτές, όμως η κατεύθυνση των χρημάτων προς τις διακοπές ανέτρεψε τα σχέδιά τους.
Το μήνυμα της αγοράς για το μέλλον
Η εικόνα των θερινών εκπτώσεων του 2025 στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: οι καταναλωτές δείχνουν διαφορετικές προτεραιότητες, επενδύοντας περισσότερο σε εμπειρίες παρά σε υλικά αγαθά. Η πρόκληση για τον εμπορικό κόσμο είναι να βρει νέες στρατηγικές που θα επαναφέρουν το ενδιαφέρον του κοινού, αποκαθιστώντας παράλληλα την εμπιστοσύνη στο θεσμό των εκπτώσεων.
Ακολούθησε το Postnow.gr στο Facebook για όλες τις τελευταίες ειδήσεις